דפי צביעה וההשפעה על התפתחות הילד


דפי צביעה והתפתחות הילד
עד כמה באמת דפי צביעה תורמים להתפתחות של הילד  ? אם באמת תתנו לילד שלכם יותר דפי צביעה זה אומר שרמת הריכוז שלו תשתפר והוא יהיה תלמיד יותר מרוכז בעתיד, או שמא זה רק מעביר את הזמן.
אפשר לומר כי דפי צביעה זה משהו שלא נבדק לעומק האם באמת הם משפיעים על התפתחות הילד, הסיבה לכך היא פשוטה, הרי ברור שכל דבר מניע אותו חשיבה כלכלית, ובגלל שלא יכולים לרשום פטנט על דפי צביעה, אז פשוט לא עשו מחקרים לאורך זמן.
אבל יחד עם זאת יש לדפי צביעה המון יתרונות :
סוג של תרפיה – שילד יושב מצייר, הוא מוצא שלווה, הצביעה מעוררת אצלו ריכוז.
אם אתם יושבים עם הילד נסו לבקש ממנו לא לצאת מהקווים, ככל שהוא יותר מרוכז לא לצאת מהקווים, ככה זה מעורר אצלו את כל החושים, שמשפרים לו את יכולת הריכוז, אם הילד מוצא נחת בריכוז, הוא באמת מצליח לשמר את יכולת הנחת שלו ואז הוא ירצה לשבת יותר, הוא ירצה לא רק לצייר אלא גם לשבת ללמוד בעתיד, הוא ימצא בזה פעילות מהנה ומרתקת.
יכולת להגיע ליעדים – אולי לנו בתור מבוגרים, היעדים הם די שונים משל ילד בגן, אנו בתור הורים מדברים בעיקר על יעדים גבוהים שברובם הם כלכליים, אבל ילד שנטול מכל הבעיות הכלכליות וכל מה שסובב אותו, היעד שלו הוא לסיים צביעה של דף ציור הוא באמת יעד שהוא מגשים כשהוא מגיע אליו, בכל מקרה כזה שהילד מסיים דף צביעה הוא מאושר מכך שסיים משימה, הילד רואה את זה בתור מקור גאווה, בשביל להעצים עבורו את החוויה של סיום דף הצביעה, אחת הדרכים להעצים עבורו את החוויה ולדרבן את הילד לעשות עוד דפי צביעה, היא פשוט לתלות את דף הצביעה על המקרר באמצעות מגנט, ככה הילד מאושר שכל הזמן הציור שלו תלוי אל מול כולם.


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טיפול באומנות והקשר לדפי צביעה

הימים הגשומים שבאים עלינו